بایگانی نوشته‌ها


اهمیت هوشمند سازی ساختمانهای اداری

اهمیت هوشمند سازی ساختمانهای اداری

به راستی ساکنین در واحدهای اداری هوشمند در جستجوی جه ویژگی هایی هستند؟ سوال اینجاست که مردم در باره دفاتر هوشمند چقدر می دانند ؟ و چه ویژگی هایی را دوست دارند در ساختمان اداری هوشمند  ببینند؟ چه زمانی انتظار می رود در یکی از آنها کار کند؟ امروز زمان تحقق پیدا کردن ساختمان های اداری هوشمند به لطف تکنولوژی فرا رسیده است . در ادامه به برخی از ویژگی های خانه هوشمند اشاره خواهیم کرد.

پروتکل های مختلف بی سیم در خانه هوشمند

پروتکل های مختلف بی سیم در خانه هوشمند

اگر به فکر خرید یک محصول هوشمند مانند پریز هوشمند هستید ، مطمئناً قبلاً در مورد استانداردها و پروتکل های ارتباطی آن شنیده اید. همچنین زمانی که صحبت از انتقال اطلاعات میشود تفاوت این فناوری ها مورد سوال قرار میگیرد . بیشتر محصولات هوشمندی که در بازار وجود دارد  به فناوری هایی مانند wifi ، بلوتوث ، Zigbee یا Z-Wave مجهز هستند . در ادامه  ما در مورد هریک از آنها و اینکه از چه چیزی تشکیل شده و تفاوت های اصلی ، مزایا یا معایب آنها چیست صحبت خواهیم کرد

تفاوت خانه هوشمند و اتوماسیون ساختمان

تفاوت خانه هوشمند و اتوماسیون ساختمان

در دنیای امروز که هرروز نقش فناوری در زندگی بشر پررنگ تر میشود واژه های جدیدی در تکنولوژی ساختمان به گوشمان میرسد که شاید برای ما گیج کننده باشند.خانه هوشمند ، ساختمان هوشمند ، اینترنت اشیاء (IoT) ، اینترنت چیزها ، سیستم مدیریت ساختمان ( BMS) ، اتوماسیون خانگی و ساختمان و …مطالب بسیاری درباره نوآوری‌ها و پیشرفت‌ها با استفاده از عباراتی چون خانه هوشمند، متصل یا اتوماتیک عنوان می‌شود.معمولا ما در دسته بندی‌هایی همچون سیستم‌های اتوماسیون خانگی، بهینه‌سازی انرژی و … از این مطالب استفاده می‌کنیم در صورتی دسته‌بندی اینترنت اشیاء(IOT) یکی از صحیح‌ترین دسته‌بندی‌ها برای تکنولوژی خانه هوشمند است.دستگاه‌های متصل و اتوماتیک زیر مجموعه‌ای از سیستم‌های هوشمند می‌باشند. در واقع یک سیستم هوشمند گجت‌های خانه هوشمند با قابلیت اتصال بیسیم و وسایل اتوماتیک را کنترل و یک خانه را هوشمند می‌کند.

درباره‌ی نویسنده
خانه هوشمند آسانه پلتفرم اختصاصی هوشمند سازی مبتنی بر تکنولوژی اینترنت اشیا
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...